Κυπριακή Δημοκρατία Κυπριακή Δημοκρατία

Έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για την πρόταση νόμου «Ο περί Οδικής Ασφάλειας (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2017»

Παρόντες:

  • Γεώργιος Προκοπίου, πρόεδρος    
  • Χαράλαμπος Πιττοκοπίτης    
  • Δημήτρης Δημητρίου    
  • Ζαχαρίας Ζαχαρίου    
  • Αντρέας Φακοντής    
  • Χαράλαμπος Θεοπέμπτου     
  • Άννα Θεολόγου

Μη μέλη της επιτροπής:

  • Ελένη Σταύρου
  • Μιχάλης Γιωργάλλας
  • Γιώργος Περδίκης

    
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων μελέτησε την πιο πάνω πρόταση νόμου, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή από την ανεξάρτητη βουλευτή κ. Άννα Θεολόγου, τον κ. Γιώργο Περδίκη βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, τον κ. Μιχάλη Γιωργάλλα βουλευτή της Αλληλεγγύης και τις κ. Ελένη Σταύρου και κ. Μαριέλλα Αριστείδου βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας του Δημοκρατικού Συναγερμού, σε αριθμό συνεδριάσεών της, που πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα μεταξύ 29 Σεπτεμβρίου 2017 και 10 Ιουλίου 2018. Στο πλαίσιο των συνεδριάσεων αυτών κλήθηκαν και παρευρέθηκαν ενώπιόν της επιτροπής εκπρόσωποι του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, της αστυνομίας, της Ένωσης Δήμων Κύπρου, της Ένωσης Κοινοτήτων Κύπρου, της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Σχολικών Εφορειών, των εταιρειών “Λεωφορεία Λάρνακος Ζήνωνας Λτδ”, “ΜΕ Λεωφορεία Αμμοχώστου Λτδ” και “ΛΛΛΑ Υπεραστικά Λεωφορεία Λτδ”, της Παγκύπριας Οργάνωσης Αστικών Ταξί (ΠΟΑΤ), του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αστικών Ταξί Λευκωσίας, της Παγκύπριας Εταιρείας Υπεραστικών Ταξί Λτδ (TRAVEL EXPRESS), της ΠΟΒΕΚ, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου και της εταιρείας “REACTION, Youth for the Prevention Ltd”. Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Γονέων και Κηδεμόνων Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι εταιρείες “Οργανισμός Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας Λτδ”, “Εταιρεία Μεταφορών Επαρχίας Λεμεσού Λτδ”, “Οργανισμός Συγκοινωνιών Πάφου Λτδ” και “ΠΕΑΛ Τηλλυρίας Λτδ”, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Τουριστικών Λεωφορείων, η Παγκύπρια Ένωση Αστικών Ταξί, τα Αστικά Ταξί Ελεύθερης Περιοχής Αμμοχώστου, ο Σύνδεσμος Αστικών Ταξί Αμμοχώστου, ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Αστικών Ταξί Πάφου, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ιδιοκτητών και Οδηγών Αγροτικών Ταξί, ο Σύνδεσμος Αστικών Ταξί Αεροδρομίου Λάρνακας, ο Σύνδεσμος Αστικών Ταξί Λάρνακας “Άγιος Χριστόφορος” και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί Λεμεσού, παρ’ όλο που κλήθηκαν, δεν εκπροσωπήθηκαν στις συνεδρίες της επιτροπής.

Σκοπός της πρότασης νόμου, όπως αυτή αρχικά κατατέθηκε στη Βουλή, είναι η τροποποίηση του περί Οδικής Ασφάλειας Νόμου, ώστε να καταστεί υποχρεωτική η εγκατάσταση και χρήση συστήματος ασφάλειας ή/και συστήματος συγκράτησης για παιδιά ηλικίας κάτω των τριών ετών και για παιδιά ηλικίας άνω των τριών ετών και ύψους μέχρι 135cm, ανάλογα με την περίπτωση, και σε ταξί, πέραν της υποχρέωσης που προβλέπεται στην υφιστάμενη νομοθεσία για τα οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2 και Ν3. Επιπρόσθετα, προτείνεται η εγκατάσταση συστημάτων συγκράτησης σε οχήματα κατηγοριών Μ2 και Μ3 (μικρά και μεγάλα λεωφορεία) στα οποία επιβαίνουν παιδιά κάτω των τριών ετών.

Σύμφωνα με τους εισηγητές της υπό αναφορά πρότασης νόμου, με την τελευταία προτείνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

1. Η υποχρέωση χρήσης συστημάτων ασφαλείας σε οχήματα ταξί, σε περίπτωση μεταφοράς παιδιών, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία.

2. Η τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας αναφορικά με το ύψος των παιδιών που χρησιμοποιούν συστήματα συγκράτησης για παιδιά που επιβαίνουν σε οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2 και Ν3, από 150 σε 135 cm.

3. Η εξαίρεση από την υποχρέωση χρήσης συστήματος συγκράτησης στα οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2, Ν3 και στα ταξί που δεν είναι εφοδιασμένα με σύστημα ασφαλείας σε περίπτωση που ο γονιός ή ο κηδεμόνας του παιδιού δώσει τη συγκατάθεσή του για μεταφορά παιδιού στο πίσω κάθισμα των οχημάτων των εν λόγω κατηγοριών, νοουμένου ότι αυτό προσδένεται με ζώνη ασφαλείας.

4. Η δυνατότητα των παιδιών ηλικίας 12 ετών και άνω να επιβαίνουν σε οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2, Ν3 και ταξί τα οποία δεν είναι εφοδιασμένα με σύστημα ασφαλείας μόνο σε πίσω καθίσματα και εφόσον φέρουν ζώνη ασφαλείας.

5. Η δυνατότητα μετακίνησης παιδιών κάτω των τριών ετών με οχήματα κατηγορίας Μ2 και Μ3 (μικρά και μεγάλα λεωφορεία) νοουμένου ότι αυτά είναι εξοπλισμένα με σύστημα συγκράτησης για παιδιά ή ο γονέας ή κηδεμόνας του παιδιού προσκομίζει το δικό του σύστημα συγκράτησης για το παιδί του, το οποίο θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές που καθορίζονται στις διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας.

Συναφώς, όπως οι ίδιοι εισηγητές ισχυρίζονται, ο προτεινόμενος νόμος κρίνεται αναγκαίος για σκοπούς ασφάλειας των παιδιών κατά την οδική τους μετακίνηση με ταξί και λεωφορεία, η οποία επιτυγχάνεται με τη χρήση παιδικών καθισμάτων.

Όλοι όσοι κλήθηκαν και παρευρέθηκαν στις συνεδρίες της επιτροπής συμφώνησαν με τους σκοπούς και επιδιώξεις της πρότασης νόμου, η οποία, όπως όλοι δήλωσαν, αποσκοπεί στη ρύθμιση ενός πολύ σοβαρού ζητήματος που αφορά την οδική ασφάλεια των παιδιών. Παράλληλα, αριθμός των παρευρισκομένων έθεσαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με λειτουργικά/ τεχνικά προβλήματα που πιθανό να προκύψουν κατά την εφαρμογή των προνοιών της υπό συζήτηση πρότασης νόμου.

Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και η εκπρόσωπος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, χωρίς να διαφωνoύν με τις πρόνοιες της πρότασης νόμου, ενημέρωσαν την επιτροπή ότι το εν λόγω ζήτημα απασχολεί την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία δεν έχει ρυθμίσει ακόμα ειδικά το θέμα. Συγκεκριμένα, η εν λόγω εκπρόσωπος ανέφερε ότι γίνεται εκτενής συζήτηση στην Ευρώπη για τα υπό συζήτηση θέματα ορισμένα από τα οποία έχουν παραμείνει αρρύθμιστα, όπως π.χ. είναι η υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στα λεωφορεία, για πρακτικούς κυρίως λόγους. Παράλληλα, η ίδια εκπρόσωπος έθεσε ενώπιον της επιτροπής ορισμένα ζητήματα για τα οποία ζήτησε όπως προβληματίσουν τα μέλη της επιτροπής, προτού αυτά λάβουν τις τελικές αποφάσεις τους. Τα εν λόγω θέματα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

1. Το νομικό πλαίσιο που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ρυθμίζει το υπό συζήτηση θέμα.

2. Τα πρακτικά ζητήματα εφαρμογής των προτεινόμενων διατάξεων, κυρίως αναφορικά με τη μεταφορά των παιδικών καθισμάτων από τους γονείς ή κηδεμόνες στα οχήματα και τη δυνατότητα επιτήρησης της εφαρμογής αυτών από την αστυνομία.

3. Την προτεινόμενη εξαίρεση για οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών τα οποία δεν είναι εφοδιασμένα με σύστημα συγκράτησης.

4. Την εναλλακτική δυνατότητα ρύθμισης του θέματος που αφορά τα ιδιωτικά λεωφορεία με την προσθήκη στην άδεια οδικής χρήσης τους όρων που να προβλέπουν την υποχρέωση συνοδείας των παιδιών από ενήλικα και την υποχρέωση χρήσης παιδικών καθισμάτων από παιδιά κάτω των 5 ετών.

Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους όσον αφορά την εξαίρεση που προβλέπεται από την υποχρέωση χρήσης συστήματος συγκράτησης στα οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2, Ν3 και στα ταξί σε περίπτωση που ο γονιός ή ο κηδεμόνας δώσει τη συγκατάθεσή του για μεταφορά παιδιού σε όχημα που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα συγκράτησης, αφού όπως δήλωσαν η εν λόγω εξαίρεση θα δίνει τη δυνατότητα να μην εφαρμόζεται ο νόμος.

Οι εκπρόσωποι της αστυνομίας ενημέρωσαν την επιτροπή ότι η οδική ασφάλεια είναι υψηλά στις προτεραιότητές της αστυνομίας και συγκεκριμένα ανέφεραν ότι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ο πρώτος πυλώνας του στρατηγικού σχεδιασμού της αστυνομίας, την οποία προσπαθούν να επιτύχουν μέσω της ανάπτυξης οδικής συνείδησης, της πρόληψης τροχαίων παραβάσεων και της διαχείρισης οδικών τροχαίων συγκρούσεων. Όπως οι ίδιοι εκπρόσωποι δήλωσαν, προβλέπουν ότι οι πρόνοιες της πρότασης νόμου θα βελτιώσουν το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την ασφάλεια των παιδιών κατά τη μετακίνησή τους με οχήματα. Παράλληλα, ενημέρωσαν την επιτροπή για τις επιφυλάξεις τους σχετικά με την προτεινόμενη εξαίρεση όπως αυτή επεξηγήθηκε πιο πάνω.

Οι εκπρόσωποι της Παγκύπριας Εταιρείας Υπεραστικών Ταξί Λτδ (TRAVEL EXPRESS) ενημέρωσαν την επιτροπή ότι η εταιρεία τους ήδη εφαρμόζει αρκετές από τις πρόνοιες της πρότασης νόμου. Συγκεκριμένα, όπως οι ίδιοι ανέφεραν η εταιρεία τους έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει σε πελάτες που το ζητούν παιδικά καθίσματα για τη μεταφορά των παιδιών τους, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι πελάτες προσκομίζουν το δικό τους παιδικό κάθισμα για τη μεταφορά του παιδιού τους. Οι ίδιοι εκπρόσωποι, σχολιάζοντας τις πρόνοιες της πρότασης νόμου, ζήτησαν όπως την ευθύνη για τα παιδικά καθίσματα έχουν οι γονείς ή κηδεμόνες των παιδιών και όχι οι οδηγοί των ταξί.

Οι εκπρόσωποι της Ένωσης Δήμων Κύπρου και της Ένωσης Κοινοτήτων Κύπρου δήλωσαν πως φροντίδα όλων είναι η ασφάλεια των παιδιών, ενώ παράλληλα επισήμαναν ότι θα πρέπει να εξευρεθούν λύσεις για τα προβλήματα που θα προκύψουν κατά την εφαρμογή των προνοιών της πρότασης νόμου, όταν αυτή ψηφιστεί σε νόμο.

Οι εκπρόσωποι των εταιρειών “Λεωφορεία Λάρνακας Ζήνωνας Λτδ“ και “ΛΛΛΑ Υπεραστικών Λεωφορείων Λτδ” εξέφρασαν τους προβληματισμούς των εταιρειών τους αναφορικά με το κόστος που θα επιφέρει σε αυτές η αγορά παιδικών καθισμάτων προς συμμόρφωση με τις πρόνοιες της πρότασης νόμου και κατά πόσον αυτό μπορεί να καλυφθεί από τα ταμεία του κράτους.

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αστικών Ταξί Λευκωσίας εξέφρασε τις ανησυχίες του αναφορικά με το κόστος που θα επωμιστούν τα ταξί από την αγορά των παιδικών καθισμάτων, με το χώρο φύλαξης των παιδικών καθισμάτων εντός του ταξί σε περίπτωση που αυτά δε θα χρησιμοποιούνται, καθώς και με την ανάγκη αλλαγής στην κουλτούρα των πολιτών της χώρας μας οι οποίοι δύσκολα θα δεχτούν την υποχρέωση χρήσης των παιδικών καθισμάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο εκπρόσωπος της ΠΟΒΕΚ σημείωσε τις ανησυχίες των μελών της συνομοσπονδίας για νομικά και τεχνικά ζητήματα που προκύπτουν από τις πρόνοιες της πρότασης νόμου και ζήτησε όπως δοθεί χρόνος, για να μελετηθούν καλύτερα αυτές, προκειμένου να επιλυθούν τα εν λόγω ζητήματα.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας “REACTION, Youth for the Prevention Ltd”, τόσο ενώπιον της επιτροπής όσο και γραπτώς, ενημέρωσε την επιτροπή για τις θέσεις του επί των προνοιών της πρότασης νόμου, καθώς και για τις εισηγήσεις του, προκειμένου αυτές να συμβάλουν στη βελτίωσή των προνοιών, οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα:

1. Τα ταξί και τα λεωφορεία να έχουν διαθέσιμα υποχρεωτικά δύο παιδικά καθίσματα και μέρος του κόστους που θα προκύψει για την αγορά τους να καλυφθεί από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.

2. Ο κηδεμόνας να δίνει τη γραπτή συγκατάθεσή του, σε περίπτωση μεταφοράς παιδιού χωρίς τη χρήση παιδικού καθίσματος.

Ο ΟΣΕΛ Λτδ, παρ’ όλο που κλήθηκε και δεν εκπροσωπήθηκε στις συνεδρίες της επιτροπής, ενημέρωσε την τελευταία για τις θέσεις του επί των προνοιών της πρότασης νόμου με επιστολή, ημερομηνίας 28 Σεπτεμβρίου 2017, προς την επιτροπή. Συγκεκριμένα, όπως καταγράφεται στην εν λόγω επιστολή, ο οργανισμός συμφωνεί με τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της πρότασης νόμου και θέτει εις γνώσιν της επιτροπής αριθμό θεμάτων που χρήζουν διευκρίνισης και επηρεάζουν τα μικρά και τα μεγάλα λεωφορεία (κατηγορίες Μ2 και Μ3).

Υπό το φως των πιο πάνω, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, αφού μελέτησε τις απόψεις όλων των εμπλεκομένων επί των προνοιών της πρότασης νόμου, ζήτησε από τους εισηγητές αυτής όπως σε συνεργασία με τους κυβερνητικούς αρμοδίους διαμορφώσουν το κείμενο, σύμφωνα με τα όσα τέθηκαν ενώπιον της επιτροπής στην πρώτη συνεδρία της και τα οποία αναφέρονται πιο πάνω, και ακολούθως να καταθέσουν ενώπιον της επιτροπής νέο αναθεωρημένο κείμενο για ολοκλήρωση της συζήτησης.

Σε μεταγενέστερο στάδιο οι εισηγητές της πρότασης νόμου, αφού μελέτησαν τα θέματα που τέθηκαν στη συνεδρία της επιτροπής σε αριθμό συναντήσεων που πραγματοποίησαν με εκπροσώπους του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και της αστυνομίας, κατέθεσαν στην επιτροπή νέο αναθεωρημένο κείμενο, οι πρόνοιες του οποίου συμφωνήθηκαν με τους κυβερνητικούς αρμοδίους και το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

1. Κατηγοριοποίηση των οχημάτων και των συστημάτων που αυτά δυνατό να διαθέτουν και ρύθμιση του θέματος της μεταφοράς των παιδιών για την κάθε κατηγορία ξεχωριστά.

2. Ειδικές ρυθμίσεις για μεταφορά παιδιών με οχήματα κατηγορίας Μ2 και Μ3 σε σχολικές εκδρομές και άλλες οργανωμένες δραστηριότητες.

3. Ειδικές ρυθμίσεις για μεταφορά παιδιών με λεωφορείο για το οποίο εκδόθηκε άδεια οδικής χρήσης ιδιωτικού λεωφορείου σε επιχείρηση με δραστηριότητες συναφείς με παιδιά, όπως νηπιαγωγεία, βρεφοκομικοί σταθμοί κ.λπ.

4. Καθορισμό αδικημάτων και ποινών, σε περίπτωση παράβασης των όσων προβλέπονται στις πρόνοιες της πρότασης νόμου.

5. Τον ορισμό του παιδιού ως προσώπου ηλικίας κάτω των 16 ετών για σκοπούς εφαρμογής του προτεινόμενου νόμου.

6. Έναρξη της ισχύος του προτεινόμενου νόμου με τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, με εξαίρεση τα άρθρα 15Γ και 15Δ που προβλέπουν ειδικές ρυθμίσεις, τα οποία προτείνεται να τεθούν σε ισχύ δύο μήνες μετά την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του νόμου, για σκοπούς ενημέρωσης των επηρεαζόμενων ομάδων.

Οι εισηγητές, προκειμένου να διευκολύνουν τη συζήτηση του θέματος, ενημέρωσαν την επιτροπή για τις κυριότερες διαφοροποιήσεις μεταξύ του κειμένου όπως αυτό αρχικά κατατέθηκε και του αναθεωρημένου σύμφωνα με τα πιο πάνω κειμένου της πρότασης νόμου, οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα:

1. Απαλείφτηκε η εξαίρεση από την υποχρέωση χρήσης συστήματος συγκράτησης στα οχήματα των κατηγοριών Μ1, Ν1, Ν2, Ν3 και στα ταξί που δεν είναι εφοδιασμένα με σύστημα ασφαλείας, σε περίπτωση που ο γονιός ή ο κηδεμόνας δώσει τη συγκατάθεσή του για μεταφορά παιδιού στο πίσω κάθισμα των οχημάτων των εν λόγω κατηγοριών και πρόσδεσή του με ζώνη ασφαλείας.

2. Παραχωρήθηκε η δυνατότητα στα οχήματα ταξί να μεταφέρουν παιδιά χωρίς τη χρήση συστήματος συγκράτησης για παιδιά, υπό προϋποθέσεις.

3. Ορίστηκε ως ημερομηνία έναρξης της ισχύος των ειδικών ρυθμίσεων η παρέλευση δύο μηνών από τη δημοσίευση του νόμου στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, ώστε να παρασχεθεί ο απαραίτητος χρόνος για ενημέρωση των επηρεαζόμενων ομάδων.

Στα πλαίσια της περαιτέρω εξέτασης της πρότασης νόμου από την επιτροπή βουλευτές μέλη της, αφού ζήτησαν και έλαβαν περαιτέρω διευκρινίσεις επί προνοιών του κειμένου, εισηγήθηκαν επιπρόσθετες τροποποιήσεις, ώστε να απαλειφθεί από αυτό η δυνατότητα να διατίθεται από άλλο πρόσωπο κατάλληλο σύστημα συγκράτησης για παιδιά κάτω των έξι ετών στις περιπτώσεις μεταφοράς παιδιών με οχήματα κατηγορίας Μ2 και Μ3 για σκοπούς σχολικής εκδρομής ή άλλης οργανωμένης σχολικής δραστηριότητας, σε περίπτωση που ο κηδεμόνας ή ο έχων την ευθύνη του παιδιού δεν προσκομίσει τέτοιο. Με την εν λόγω εισήγηση συμφώνησαν τόσο οι εισηγητές της πρότασης νόμου όσο και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και κυβερνητικοί αρμόδιοι. Συναφώς, η επιτροπή διαμόρφωσε το κείμενο στη βάση της πιο πάνω εισήγησης και δεύτερο αναθεωρημένο κείμενο τέθηκε ενώπιον των μελών της για λήψη τελικής απόφασης.

Σε μεταγενέστερο χρόνο βουλευτές μέλη της επιτροπής ζήτησαν περαιτέρω πληροφόρηση όσον αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχουν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις σε επιχειρήσεις με δραστηριότητες συναφείς με τα παιδιά, όπως είναι οι σχολές, φροντιστήρια, σωματεία, όμιλοι κ.λπ., οι οποίες μεταφέρουν παιδιά με λεωφορείο για το οποίο εκδόθηκε άδεια οδικής χρήσης ιδιωτικού λεωφορείου.

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου, ο οποίος κλήθηκε και εκπροσωπήθηκε σε μεταγενέστερο στάδιο σε συνεδρία της επιτροπής, χωρίς να διαφωνεί με τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της πρότασης νόμου, δήλωσε την αντίθεση του συνδέσμου του με την πρόνοια της πρότασης νόμου που περιλαμβάνεται στις ειδικές ρυθμίσεις για μεταφορά παιδιών με λεωφορείο για το οποίο εκδόθηκε άδεια οδικής χρήσης ιδιωτικού λεωφορείου σε επιχείρηση με δραστηριότητες συναφείς με παιδιά και προβλέπει την υποχρέωση της παρουσίας ενήλικου συνοδού, ο οποίος πρέπει να βρίσκεται στο όχημα καθ’ όλη τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται σε χρήση και υπάρχουν σε αυτό παιδιά και θα φέρει την ευθύνη για τη χρήση των συστημάτων συγκράτησης από τα παιδιά. Όπως ο ίδιος εκπρόσωπος δήλωσε, το κόστος που θα επιφέρει μια τέτοια ρύθμιση θα αυξήσει κατά πολύ το κόστος της υπηρεσίας που προσφέρουν τα ιδιωτικά φροντιστήρια, δηλαδή τη μεταφορά παιδιών, με επακόλουθο είτε τη διακοπή της παροχής τέτοιας υπηρεσίας με συνέπεια την αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης στους δρόμους είτε τη μετακύλιση του κόστους της υπηρεσίας στους πελάτες των επιχειρήσεων.

Υπό το φως των πιο πάνω, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, αφού έλαβε υπόψη όλα όσα τέθηκαν ενώπιόν της, αποφάσισε, κατά πλειοψηφία του προέδρου και των μελών της βουλευτών των κοινοβουλευτικών ομάδων του Δημοκρατικού Κόμματος και του Δημοκρατικού Συναγερμού, του μέλους της βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, καθώς και του μέλους της ανεξάρτητης βουλευτού κ. Άννας Θεολόγου, να εισηγηθεί στην ολομέλεια του σώματος την ψήφιση της πρότασης νόμου σε νόμο, όπως αυτή τελικά διαμορφώθηκε σύμφωνα με τα πιο πάνω και αφού έτυχε των απαραίτητων νομοτεχνικών βελτιώσεων.

Το μέλος της επιτροπής βουλευτής της κοινοβουλευτικής ομάδας ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί επί των προνοιών της πρότασης νόμου κατά τη συζήτησή τους ενώπιον της ολομέλειας του σώματος.

Με την ευκαιρία αυτή, η επιτροπή καλεί τους κυβερνητικούς αρμοδίους όπως προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε, μέχρι την ημερομηνία έναρξης της ισχύος των επιμέρους διατάξεων του νόμου, να ενημερώσουν πλήρως και κατάλληλα τους επηρεαζομένους για τις επιμέρους διατάξεις του και τις νέες υποχρεώσεις που επιβάλλονται σε αυτούς από τη νομοθεσία.

12 Ιουλίου 2018