Κυπριακή Δημοκρατία Κυπριακή Δημοκρατία

Έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για το νομοσχέδιο «Ο περί Οδικής Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2017»

Παρόντες:

  • Γεώργιος Προκοπίου, πρόεδρος  
  • Αντρέας Φακοντής
  • Χαράλαμπος Πιττοκοπίτης    
  • Ηλίας Μυριάνθους
  • Δημήτρης Δημητρίου    
  • Άννα Θεολόγου
  • Ζαχαρίας Ζαχαρίου    
  • Χαράλαμπος Θεοπέμπτου
  • Χριστάκης Τζιοβάνης    

 
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είχε την ευκαιρία να εξετάσει το πιο πάνω νομοσχέδιο σε συνεδρία της, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 10 Νοεμβρίου 2017, πριν από την τυπική κατάθεσή του σε συνεδρία της ολομέλειας του σώματος αργότερα την ίδια μέρα.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης αυτής κλήθηκαν και παρευρέθηκαν ενώπιον της επιτροπής εκπρόσωποι του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών του ίδιου υπουργείου. Η Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας, παρ’ όλο που κλήθηκε, δεν εκπροσωπήθηκε στη συνεδρία της επιτροπής.

Σκοπός του νόμου που προτείνεται είναι η τροποποίηση του περί Οδικής Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Νόμου, έτσι ώστε αυτός να εναρμονιστεί με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/2309 της Επιτροπής της 16ης Δεκεμβρίου 2016 για την τέταρτη προσαρμογή στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο των παραρτημάτων της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Ειδικότερα, με το υπό εξέταση νομοσχέδιο προτείνεται να τεθούν σε ισχύ τα επικαιροποιημένα παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Οδική Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (Συμφωνία ADR), η οποία υπογράφηκε στη Γενεύη την 30ή Σεπτεμβρίου 1975 και της οποίας οι διατάξεις επικαιροποιούνται κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν ενώπιον της επιτροπής, η πιο πάνω Οδηγία εφαρμόζεται στις οδικές, στις σιδηροδρομικές και στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός ή μεταξύ των κρατών μελών, συμπεριλαμβανομένης της φορτοεκφόρτωσης, της μεταφόρτωσης από ένα μέσο σε άλλο και των στάσεων που χρειάζονται λόγω των συνθηκών μεταφοράς.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την υπό αναφορά Οδηγία, οι πιο πάνω αναφερόμενες τροποποιήσεις εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου 2017 και η εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι την 30ή Ιουνίου 2017, το νομοσχέδιο όμως κατατέθηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων μόλις στις 10 Νοεμβρίου 2017.

Υπό το φως των πιο πάνω, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά πλειοψηφία του προέδρου της και του μέλους της βουλευτών της κοινοβουλευτικής ομάδας του Δημοκρατικού Κόμματος, των μελών της βουλευτών της κοινοβουλευτικής ομάδας ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις και του μέλους της βουλευτή του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών ΕΔΕΚ, εισηγείται στη Βουλή την ψήφιση του νομοσχεδίου σε νόμο, όπως αυτό κατατέθηκε από την εκτελεστική εξουσία.

Τα μέλη της επιτροπής βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας του Δημοκρατικού Συναγερμού, το μέλος της βουλευτής της Συμμαχίας Πολιτών και το μέλος της βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν επί των προνοιών του νομοσχεδίου κατά τη συζήτησή του ενώπιον της ολομέλειας του σώματος.

28 Νοεμβρίου 2017