Κυπριακή Δημοκρατία Κυπριακή Δημοκρατία

Χαιρετισμός του Προέδρου της Βουλής στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο του Β’ Περιφερειακού Γυμνασίου Λευκωσίας - 6/3/2015

Χαιρετισμός του Προέδρου της Βουλής στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο του Β’ Περιφερειακού Γυμνασίου Λευκωσίας - 6/3/2015

Χαιρετισμός του Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων κ. Γιαννάκη Λ. Ομήρου στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο του Β’ Περιφερειακού Γυμνασίου Λευκωσίας (Μαλούντα) με θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη:  Η Γη μας, ο Πλούτος μας» - Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015 - 8.30 π.μ. στην Αίθουσα Πολλαπλής Χρήσης του Σχολείου 

 
Αξιότιμη κυρία Διευθύντρια,
Κυρίες και κύριοι καθηγητές,
Αγαπητοί μαθητές,
 
Είναι με μεγάλη χαρά που παρευρίσκομαι στο συνέδριο που διοργανώνει σήμερα το σχολείο σας, το Β΄ Περιφερειακό Γυμνάσιο Λευκωσίας, με θέμα «Αειφόρος ανάπτυξη:  Η Γη μας, ο πλούτος μας», υλοποιώντας έτσι έναν πολύ σημαντικό στόχο της φετινής σχολικής χρονιάς.  Ένα στόχο που συμπίπτει με το Έτος Ανάπτυξης που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2015.
 
Η αειφόρος ανάπτυξη αποτελεί το βέλτιστο πρότυπο αναπτυξιακής μεθόδου, διότι συνδυάζει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των φυσικών πόρων με την περιβαλλοντικά φιλική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους τους ανθρώπους σε κάθε τοπικό και κοινωνικό επίπεδο.  Παράλληλα, ανταποκρίνεται στις παρούσες ανάγκες της ανθρωπότητας, χωρίς να υποθηκεύει τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες, συνιστώντας έτσι στην εποχή μας μια μεγάλη πρόκληση ως προς την πρακτική της επίτευξη.  Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε πως οι πρωτοβουλίες για την αειφορία αναπτύχθηκαν μέσα στη δεκαετία του ’80, συνδέοντας άρρηκτα την ανάγκη για βελτίωση της ποιότητας ζωής με την οικολογική προστασία, την κοινωνική δικαιοσύνη, τη δίκαιη κατανομή του πλούτου, τη δημοκρατία, τη συμμετοχή της κοινότητας.
 
Αγαπητοί μαθητές,
 
Ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι κομβικός για τη διασφάλιση της επίτευξης της αειφόρου ανάπτυξης.  Μέσω της εκπαίδευσης επιδιώκεται η διάπλαση των νεανικών συνειδήσεων, με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί σταδιακά και μακροχρόνια περιβαλλοντική κουλτούρα και ήθος προσανατολισμένο στην αειφορία, καθώς η θεωρητική θεμελίωση και γνώση αποτελούν τη στέρεη βάση για ένα μέλλον φιλικότερο προς το περιβάλλον και με καλύτερη ποιότητα ζωής.
 
Η εισαγωγή της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη στο σχολικό πρόγραμμα σηματοδοτεί ένα όραμα και μια διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση που θα ευαισθητοποιήσει περιβαλλοντικά τους μαθητές και θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν, να αντιληφθούν τη διασύνδεση των προβλημάτων, όπως για παράδειγμα υπερκατανάλωση - εξάντληση φυσικών πόρων, και τελικά να καταστούν ικανοί να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την πραγματικότητα.  Θα τους εφοδιάσει επίσης με πολύτιμες εμπειρίες μέσα από τις μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές που αφορούν την ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση της ποιότητας ζωής.
 
Αγαπητοί μαθητές,
Κυρίες και κύριοι,
 
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ξανά την ευεργετική επίδραση της αειφόρου ανάπτυξης για το μέλλον της ανθρωπότητας.  Μέσα από την ταυτόχρονη με τα αναπτυξιακά επιτεύγματα προστασία του περιβάλλοντος και διαμέσου της ορθολογιστικής διαχείρισης των φυσικών πόρων είναι μαθηματικά βέβαιο ότι, όχι μόνο θα υπάρξει μεγαλύτερη βιωσιμότητα των αποθεμάτων των ενεργειακών πόρων, αλλά βαθμηδόν θα αντιμετωπιστούν με όλο και μεγαλύτερη επιτυχία οι τρομακτικές σήμερα προκλήσεις που αφορούν την κλιματική αλλαγή. Έτσι, η ποιότητα ζωής όχι μόνο θα προστατευθεί, αλλά και θα συνυφανθεί με το σεβασμό προς τη Γη και τους φυσικούς της πόρους.
 
Ως Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων θα ήθελα να συγχαρώ το Β΄ Περιφερειακό Γυμνάσιο Λευκωσίας για την αξιέπαινη σημερινή πρωτοβουλία του, που στόχο έχει την ανάδειξη της ιδιαίτερης αξίας της αειφόρου ανάπτυξης για το μέλλον του πλανήτη μας, και να ευχηθώ κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας.
 
Σας ευχαριστώ.